Frugtordning - boost sundheden!

Frugtordning – boost sundheden!

En blød banan, et trykket æble eller en brunplettet pære i bunden af tasken – lyder det lækkert? Nej, vel. De fleste har et ønske om at leve både sundt og grønt – og det store væld af selvudnævnte sundhedsapostle der troner frem på TV, sociale medier og forsider lader dig ikke glemme det. Dog er der noget om snakken; alle mennesker bør sigte efter at få den anbefalede mængde af frugt og grønt på daglig basis og nære legeme og sjæl.

For nogle kan det synes besværligt at skulle efterleve de råd og vejledninger, eksperterne giver. Det kræver en indsats, også hvad angår indkøb af madvarer. Men med en frugtordning fra https://www.frugtcompagniet.dk/ på din arbejdspladsen, er man hjulpet godt på vej!

De fleste mennesker holder af frugt, og med en sådan ordning er du altid garanteret muligheden for at stille den lille sult med noget sundt og næringsrigt, sprængfyldt af vitaminer, mineraler og kostfibre. Det holder blodsukkeret stabilt, og mindsker trangen til søde sager.

Hvis man ønsker et sundt og velfungerende stofskifte er det virksomt at indtage mange små måltider i løbet af en dag, istedet for store portioner morgen, middag og aften. Her er en frugtordning særligt genial, da det tillader den enkelte at snuppe en sund snack både formiddag og eftermiddag.

Med en frugtordning er man desuden garanteret et bredt udvalg af varianter; frugten leveres på indbydende vis og udvælges nøje efter sæson. Der er en verden til forskel – et importeret æble kan være komplet smagsløst, mens et fuldmodent efterårsæble kan være både kraftigt og sødmefuldt og efterlade dig tilfredsstillet. Vidste du i øvrigt, at man hurtigere opnår en mæthedsfornemmelse når man indtager mad, der smager af meget?

En økologisk frugtordning topper hvad de sundhedsmæssige fordele angår, da du med økologi blandt andet undgår pesticidrester, får flere antioxidanter og færre tungmetaller. 

Et sundt arbejdsmiljø gødes af sunde medarbejdere – og omvendt – og et overskud skabes ofte af summen af de små ting – eksempelvis at undgå den bløde banan, det trykkede æble og den brunplettede pære 🙂